vrijdag 8 mei 2015

De vijfde dag

7-5-2015 14:00 uur, Moorea

Eeristeren is het weer behoorlijk omgeslagen. Donkere wolken kwamen voorbij en ‘s middags een onweersbui van jewelste.  Binnen de kortste keren stond het gehele terras blank. Het werd op een gegeven moment zo erg dat de strandbar werd gesloten (happy hour) en we naar binnen werden geloodst. Uiteraard lukt dat niet zonder dat je kletsnat wordt. Maar het belangrijkste was toch wel, dat ik mijn cocktail (Mai Tai) wist te redden en deze dus, nog soppend op mijn slippers, op kon drinken in de lobby. Een ander klein voordeel was ook dat de tweede cocktail niet werd doorberekend.

De volgende ochtend was het nog steeds zwaar bewolkt maar om zo’n 9 uur brak de bewolking toch weer open en scheen het zonnetje weer. Dus heb ik de ochtend maar liggend bij het zwembad doorgebracht een een beetje gewerkt aan mijn kleurtje. Het valt toch allemaal niet mee op zo’n vakantie, dat kan ik jullie wel vertellen.

Vandaag stond er weer een duikochtend op het programma. Twee leuke duiken gemaakt met ontmoetingen met zwarttip en citroenhaaien, een schildpad en familie van Nemo. Al met al leuke duiken al mis ik wel de schoonheid van het koraal. Dat is hier erg slecht te noemen. Volgens horen zeggen is het in Bora Bora (mijn volgende bestemming) en Rangiroa beter gesteld met het koraal.

Het weer blijft een beetje wisselvallig al blijft de temperatuur zo rond de dertig graden hangen. Vanochtend tijdens het duiken was het gewoon zoning en nu (14:00 uur) is het weer zwaar bewolkt. Maar het kan natuurlijk altijd slechter, toch?

1 opmerking:

  1. Het kan veeeeel slechter, bv hier in nederland waar de zomer soms om de hoek kijkt en dan met een noodgang weer verdwijnt!! Dus geniet maar lekker en koraal kom je vast nog wel tegen. Die cocktails klinken wel erg lekker.......
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen