maandag 4 mei 2015

De laatste lootjes

3-5-2015, 09:30 uur, Tahiti airport.

Gisteren op luchthaven LAX wat tijd doorgebracht voor de aansluitende vlucht richting Papeete. De 8 uur durende vlucht is verder zonder problemen verlopen. Ik heb zelfs nog enkele uurtjes kunnen dutten. ‘s Avonds omstreeks 22:15 aangekomen en om 23:15 ingechecked in het Manava hotel in Papeete, Tahiti.
Omstreeks half zes werd ik wakker en na een lekker bad te hebben genomen heerlijk ontbeten met, je kunt het waarschijnlijk wel raden, jawel, vers stokbrood.
Het weer is hier prachtig, ondanks dat het erg warm aanvoelt. Maar dat is weer even wennen. De pick-up vanaf het hotel richting vliegveld was precies op tijd. Dat zal de Franse invloed wel zijn want ik ben ook wel anders gewend in de tropen.  Om 10:20 uur vertrek Ik naar Moorea, een vlucht van 10 minuten. Dus na de ruim 20 uur die ik er al op heb zitten is dit een lachertje.

3-5-2015, 15:00 uur, Intercontinental Resort, Moorea.


Vanaf het vliegveld is het ongeveer 30 minuten rijden naar mijn  hotel. De weg voert langs de kust dus je krijgt soms de mooiste uitzichten van baaien met mooie zeiljachten, catamarans en luxe motorboten. De andere kant opkijken geeft je mooie beelden van groene bergtoppen met soms de top in de wolken gehuld. Eenmaal bij het hotel aangekomen moest ik nog twee uurtjes wachten voordat de kamer gereed was. Dus dat werd eerst even lunchen aan de strandbar. De eerste Tahitian style red tuna salade genuttigd met een biertje erbij. Het leven kan soms best mooi zijn. Heb zoeven mijn baggage uitgepakt en ben helemaal gesettled. Het is een mooie ruime kamer met uitzicht op het zwembad en de baai. Hier blijf ik de eerstvolgende 9 dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten