donderdag 11 april 2013

... and the journey goes on.


9 april, 08:50 uur, Melbourne, Park Royal Hotel.

Gelukkig was de aanvraag voor de Australische visa gelukt en kon ik probleemloos het land inkomen. Gisteravond om 21:00 uur vertrokken uit Singapore en na een rustige vlucht van zo’n 7 uur aangekomen in Melbourne.
Heb hier voor zo’n 12 uur een onderkomen in het Park Plaza Hotel wat op een koprol van het vliegveld ligt. Vanuit mijn kamer kijk ik op de landingsbaan van het vliegveld. Net even lekker in bad geweest en nog een klein ontbijtje genuttigd en ga nu wat lezen en misschien nog even wat slaap inhalen. Hoewel ik me op dit moment op en top fit voel maar dat zal vanmiddag wel veranderen. Tijdens de vlucht naar Melbourne geen oog dicht gedaan dus ik kom nu wel wat slaap te kort. Vanavond om 23:50 vertrek ik richting Fiji, een vlucht van ruim 4,5 uur. Het weer in Melbourne is wel lekker aangenaam te noemen. Volgens mij zo’n graadje of 18.

9 april, 19:00 uur, Melbourne, Park Royal Hotel.

Heb later in de ochtend nog een paar uurtjes geslapen en heb verder de dag relaxed doorgebracht. Om 18:00 uur uitgechecked en daarna nog een biertje genomen aan de bar. Rond de klok van zes uur heerlijk gegeten in het restaurant van het hotel. Voor de liefhebbers hierbij het genoten menu.
Vooraf: 5 spice chili calamari
Lettuse, hot herbs and crispy challots, asian pineapple salsa, coriander mayonaise, nori, roasted sesame and sweet ’s sour schezwan syrop.
Hoofdgerecht: Humpty Doo Barramundi
Roasted wild barramundi filet, potatoes crushed with crab, chive and lemon, crispy soft shell crab and red shallot dressing.

Hierover valt niets meer te zeggen dan…..  mmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!

10 april, 11:45 uur, Lalati Resort, Beqa Island, Fiji

Gisteravond op Melbourne airport ingechecked en na 1 uur vertraging, ivm bagage aantallen wat niet klopte, vertrokken we voor de laatste etappe richting Fiji. Eenmaal geland waren de douane activiteiten en het vinden van mijn bagage vlot achter de rug. Daarna de rit naar Pacific Harbour en een klein half uurtje met de boot en daar zit ik dan. Aan de andere kant van de wereld. Het zonnetje schijnt, behoorlijk wat bewolking en een temperatuur van ong. 28 C maar een aangenaam briesje houdt het aangenaam. Ben nu in afwachting van de lunch en geniet van een glaasje cranberry sap.
Nu enkel nog mijn duiken voor morgen regelen en dan kan de pret beginnen.

Geen opmerkingen: