maandag 4 september 2017

Mexico 2017 De vakantie is begonnen

Cozumel, 4 september 2017, 05:15 uur plaatselijke tijd.

Gisteren werd ik om 05:30 keurig opgehaald voor mijn vertrek naar Schiphol. De vakantie is begonnen. Dit keer gaat het om 1 week Cozumel en 1 week La Paz, Baja California. Aangekomen op Schiphol stonden er zoveel mensen te wachten om in te checken dat de achterste mensen ruim buiten hadden kunnen staan. Maar goed al met al, na zo'n veertig minuten toch ingecheckt en wel en nog geen 10 minuten daarna door de douane en handbagage check. Dus op zich viel het toch achteraf gezien best wel mee.

Tijdens de vlucht, die prima verliep, heb ik af en toe wat kunnen wegdommelen. De stoelen en beenruimte waren prima maar daar ik had ik ook zelf voor gekozen. De service aan boord is zelfs op zulke vluchten minimaal te noemen. Het personeel komt zo'n vier keer langs en enkel water is gratis. De rest, frisdrank en sterke drank enkel tegen betaling. Na een tussenlanding op vliegveld Varardero (Cuba), aangekomen in Cancun, Mexico. Vervolgens een rit van zo'n drie kwartier en de ferry aangekomen in mijn verblijf op het eiland Cozumel.

Gisteravond de eerste drankjes genomen (Cuba Libre) en gegeten in het buffet restaurant. Vanavond ga ik een ander restaurant uitproberen. Tenslotte moet je ten volle genieten van het 'all inclusive' gebeuren. Het weer was bij aankomst slecht. Veel regen en zwaar bewolkt. Aan de plassen op sommige delen van de weg te zien heeft het hier de afgelopen dagen gegoten. De weersverwachting ziet er de aankomende dagen wel beter uit. Dus "fingers crossed".
Vandaag nog maar even rustig aan doen en morgen de eerste duik maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten