zaterdag 16 september 2017

Dag 14 - het zit er bijna op.

16 september 2017 - Club Cantamaer, La Paz, Baja California, 08:30 uur

Nog een update van mijn verblijf in La Paz. Woensdag gedoken op Los Islotes, de Zeeleeuwen kolonie. Dat was echt fun.
Vooral de jonkies zijn heels speels en nieuwsgierig. Zij komen echt kijken wat er nu weer in hun speelterrein opduikt. Ook willen ze graag bijten, maar dan op een speelse manier, net als een puppy of een baby dat doet. Zelf werd ik in mijn bovenbeen gebeten, maar zoals gezegd het is niet meer als een nibbel. Wat ze regelmatig doen is bijten in je vin of de slangen.
Af en toe zie je een volwassen zeeleeuw komen kijken en het lijkt alsof de jonkies worden gewaarschuwd of weggejaagd door de oudere. Mogelijk omdat wij duikers wat te dichtbij willen komen en vinden de volwassene dit toch een beetje te gevaarlijk. Maar veel van de jonge zeeleeuwen trekken zich daar niet veel van aan en komen weer snel terug.
De tweede duik die we hier hebben gemaakt viel dan weer wat tegen aangezien we toen weinig zeeleeuwen in het water tegen kwamen.
Jammer genoeg hen ik mijn rug wat verdraaid met de eerste duik. Dit gebeurde tijdens het instappen in de zodiac. Dat maakt het wat vervelender om met volle bepakking op een wiebelende boot richting exitpoint te gaan. Maar gisteren is het al met al toch nog gelukt.
Vandaag hou ik maar wat rust, aangezien ik het duiken in het algemeen hier ook niet zo veel aan vindt. Ook de plekken waar men vol lof over spreekt vindt ik zelf maar zo zo. Oké, ik ben natuurlijk verwend door het duiken in de Indische en Grote oceaan. Dat is absoluut niet te vergelijken met het duiken hier.

Over twee dagen vertrek ik weer richting Cancun. Dat kan nog best spannend worden want hurricane Norma komt akelig dichtbij en treft het zuidpuntje van Baja California. Dus dat wordt met spanning de weersverwachtingen bijhouden. Hopelijk kom ik hier op tijd weg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten