woensdag 6 september 2017

Dag drie - Cozumel

6-9-2017, 13:15 - De tweede duikdag zit erop.

Dinsdag meegedaan aan een zogenaamde "scuba review". Hierbij worden alle oefeningen die je tijdens je duiklessen hebt geleerd nogmaals herhaald. Op zich was een check dive voor mij voldoende maar een andere gast had langer niet gedoken en dus heb ik maar meegedaan met de review. Zoals te verwachten verliep alles goed en kon ik 's middags de eerste twee duiken maken in Cozumel. We zijn een drietal schildpadden en een verpleegster haai tegen gekomen naast alle voorkomende rif vissen.
Vanochtend heb ik nogmaals twee duiken gemaakt die op zich prima waren. Prima, naar Caribische begrippen dan weliswaar. Het onderwaterleven valt niet te vergelijken met dat in de Indische of grote oceaan. Zelfs niet met dat in de Rode Zee.

Het resort beschikt over drie restaurants maar door de kleine hoeveelheid gasten is enkel het buffet restaurant geopend. Elke avond hebben ze een bepaald thema. We hebben al Italiaans, Orientaals en Cajun gehad. Allemaal prima te eten. Maar, ik vindt het buffet toch altijd iets minder van kwaliteit dan gewoon a la carte. Of je moet net komen als men de schalen neer zet en alles nog heet en vers is.  
De swimming pool

Het buffet

Mijn kamer 1e verdieping


Geen opmerkingen:

Een reactie posten