woensdag 13 september 2017

Dag 11 - Het tweede deel

La Paz, Club Cantamar, 12-9-2017, 18:00 uur

Gisterochtend 05:45 opgehaald en met de ferry richting Playa del Carmen gegaan. Daar wederom opgepikt en richting vliegveld gebracht. Ik kan niet anders zeggen dat de mexicanen keurig op tijd zijn. Sterker nog ze zijn vrij vroeg aanwezig. Oorspronkelijk zou ik om 06:15 worden opgepikt. Zelf was ik vroeg wakker (voordeel als je vroeg gaat slapen) en om 05:35 geheel klaar bij de receptie. En met dat komt de taxi aanrijden. Aangezien de ferry van 06:00 tien minuten te laat was stond ik dus om 07:00 al in Playa del Carmen en moest dus nog een uur wachten voordat de volgende taxi mij zou oppikken. Maar ook hier was de man ruim op tijd. Al met al was ik dus ruim op tijd voor mijn vlucht naar Mexico City. Van daaruit had ik een 55 minuten voor de overstap richting La Paz. Ook dat was geen probleem doordat het beide binnenlandse vluchten betrof. Hierdoor land en vertrek je vanuit dezelfde terminal. Was dus enkel een kwestie de juiste gate te vinden en ook hier gold 'no problemo''. Aangekomen in La Paz stond er geen taxi voor me. Op zowel La Paz als ook in Cancun stond een soort van coördinator die de reiziger stroom richting vervoer regelde waar nodig. E
Na het laten zien van mijn vervoer voucher werd er een telefoontje gelegd en werd me verteld dat de taxi onderweg was. Dus op zich toch nog goed gekomen.

Eenmaal aangekomen mijn spullen uitgepakt en de duikspullen klaar gezet. Na het nodige papierwerk te hebben ingevuld kon ik gaan genieten van een koud biertje. Loop naar buiten en pak het koord met de sleutel (althans dat dacht ik). en ga richting bar voor het aanlokkende biertje. Na de eerste slok zie ik dat er geen sleutel aan mijn koord hangt. Shit! Ik loop naar de receptie, gesloten, Dubbel shit! Via de kelner werd er iemand opgetrommeld, die een master key zou moeten hebben. Wat blijkt, mijn elektrisch slot, wat je met een kaart bedient, was geblokeerd en zij hadden mij dus voor die dag de masterkey gegeven. 
Je raadt het al, driedubbel shit!
Gelukkig stond er een deur op een kier op het balkon. Dus even wat klauterwerk en er stond al iemand op  mijn balkon en is naar binnen gegaan en heeft de deur open gemaakt. Geen lekker begin dus.

Vandaag de eerste duiken gemaakt in de Sea of Cortez. Ooit door Jacques Cousteau als aquarium of the world geroemd. Maar dat was meer dan 25 jaar geleden. Tegenwoordig is alles een stuk minder mooi en ruim aanwezig. Maar dat geldt niet enkel voor hier maar overal.  De eerste duik verliep niet echt lekker. Kreeg het Spaans ( Mexicaans) benauwd . Ik denk door de combinatie van warmte en inspanning. Eenmaal in het water verloor ik tot drie maal bijna mijn riem met gewichten en toen begon ook nog een aansluiting tussen mijn fles en mijn BC vest (regel je drijfvermogen mee) te lekken. Terug aan boord werd een en ander verholpen. Maar ook bij de tweede poging verloor ik bijna met gewichten en had het nog steeds wat benauwd. Ik had er toen even genoeg van en brak de duik af. 
Het probleem met de gewichten werd opgelost door de gewichten in de zij zakken gedaan van mijn vest te stoppen. Daarna twee leuke duiken gemaakt. De eerste zeeleeuwen onder water tegen gekomen. Man, man, man wat zijn die snel en behendig onder water. Bijna niet te volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten