dinsdag 22 oktober 2019

Het einde is in zicht.

22-10-2019, 09:00 uur lokale tijd.

De vakantie zit er weer bijna op. Gisteren mijn laatste duiken gemaakt in Raja Ampat, in ieder geval de laatste duiken tijdens deze vakantie. Het is zeker de moeite waard om hier nog eens terug te komen, of in het hetzelfde resort of misschien wel via een live-aboard. Maar dat is iets om op te nemen in de “bucket list”.
Tijdens de duiken van gisteren heb ik eindelijk een wobbegong haai en een pygmee zeepaard gezien.
De duikgids had al eerder een zeepaardje gespot maar die kon ik niet ontdekken in het koraal. Deze zeepaardjes zijn dan ook maar 1,5 cm groot. Het exemplaar die ik wel heb gezien was misschien nog wel kleiner maar zat niet in het koraal maar op een rotsachtig stukje, daardoor was hij wat beter te zien voor mij. 

Inmiddels heb ik mijzelf al in gecheckt en ben al begonnen met inpakken. Morgenmiddag 14:55 uur begint de terugreis via Makassar, Jakarta en Medan. Dan de laatste vlucht naar Amsterdam waar ik hoop aan te komen omstreeks 08:00 uur (de volgende dag).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten