vrijdag 13 mei 2016

Een nieuw avontuur kan beginnen

13-5-2016: Purmerend

De laatste werkdag zit erop. Nog vier dagen de tijd om mijn spullen in te pakken en dinsdag te vertrekken richting Schiphol. Daar neem ik de vlucht richting Mexico stad en na een tussenstop van drie uur vlieg ik door naar de eindbestemming, San Jose Cabo.  Het vliegveld in het zuidelijke puntje van Baja California. Dan is het nog zo'n 45 minuten rijden naar mijn hotel in Cabo San Lucas.

Zaterdag avond is het verzamelen in het hotel en worden we begeleid naar de marina waar we aan boord gaan van de Nautilus Belle Amie, mijn verblijf voor de volgende 9 nachten. De boot zal 20:00 uur plaatselijke tijd vertrekken. 's Nachts zullen we zo'n 600 km varen en komen de volgende ochtend aan bij de Revillagigedo-archipel. De archipel bestaat uit vier eilanden; Isla Socorro, San Benedicto, Roca Partida en Clarion. De eerste drie eilanden gaan we bezoeken en maken daar verschillende duiken. Het laatste eiland slaan we over aangezien deze nog eens zo'n vierhonderd kilometer westelijk ligt.

Wat valt er te zien tijden deze trip. Als ik de blog van de Nautilus boten mag geloven ontmoeten we reuze manta's, dolfijnen, hamer- galapagos en de zijde haai. En verder nog grote scholen vis. Wordt ongetwijfeld vervolgd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten