zaterdag 12 januari 2013

Purmerend - Januari 2013 - Het plan

De feestdagen zitten erop en langzamerhand komt de datum van mijn volgende vakantie in zicht. Het is nu 84 dagen voor ik vertrek voor een twee weekse vakantie richting de Fiji eilanden. Op 7 april vertrek ik voor de eerste etappe van de reis, Amsterdam - Singapore. Ik verblijf zo'n 15 uur op Changi Airport waar ik een hotelkamer heb gereserveerd zodat ik lekker kan douchen, een bad nemen of een tukje doen. Omstreeks 21:00 uur vertrek ik voor de tweede etappe die mij naar Melbourne brengt. Dit is maar een vlucht van ruim 7 uur. Een eitje dus als we kijken dat ik er dan al 12 en een half uur op heb zitten. 's Ochtends vroeg kom ik aan in Melbourne en heb daar ook een hotelkamer geboekt om de 16 uur door te brengen die liggen tussen aankomst en vertrek voor de derde en laatste etappe. De vlucht van Melbourne naar Nadi airport die gelukkig maar 5 uur duurt. Hiervandaan is het nog een 2,5 uur durende bustocht en een 1 uur durende boottocht om aan te komen in mijn eerste verblijfplaats, Beqa Island. Daar verblijf ik 1 week in een zeezicht cottage. Het is de bedoeling om dagelijks twee duiken te maken rondom Beqa Island. Als het goed is is er ook een mogelijkheid mee te doen op een Shark trip waar je verschillende haaien van dicht bij kunt meemaken. Dit is de verblijfplaats van de Bull Shark, een haai die gemiddeld tussen de 2,5 en 3,5 meters in lengte meet. Dus dat wordt smullen (en ik bedoel niet voor de haai.....).

De tweede week vertrek ik richting het eiland Taveuni. Vanuit Nadi airport een vlucht van 1,5 uur. Daar verblijf ik in een Tropical Bure (Fijian voor huis) en maak ook hier weer twee duiken per dag. Deze wateren zijn zeer bekend om de zachte en harde koralen en het daarbij behorende visleven.
Na deze week wordt het weer een lange zit (26 uur vliegen) om thuis te komen maar daar denken we nog maar even niet aan. Als je naar de andere kant van de wereld op vakantie wil gaan duurt het even voordat je er bent, maar soi daar heb ik nu eenmaal voor gekozen.

Geen opmerkingen: