maandag 8 april 2013

The journey has begun

8 april, Singapore Changi Airport, 17:30



Gisteren kreeg ik een sms berichtje of mijn ophaaltijd vanaf Purmerend een half uurtje vroeger kon, aangezien ik al klaar stond was dat geen probleem. Dus om ongeveer 07:30 uur richting Schiphol gereden waar we om even voor 08:00 uur aankwamen. Het inchecken ging weer supersnel en ook de douane was geen probleem zodat ik dus 08:05 ingechecked en wel op Schiphol stond. De douane op Schiphol is inmiddels ook geautomatiseerd, je behoeft nu enkel je paspoort op een scanner te leggen en het poortje gaat open.

De vlucht naar Singapore verliep op rolletjes (als dat met een vlucht tenminste kan) en we kwamen om 05:06 uur plaatselijke tijd aan. Daarna richting mijn Transfer hotel gegaan en daar ingechecked en lekker een paar uurtjes geslapen. Om 12:00 uur eruit gegaan, een uitgebreide douche genomen en eerst maar mijn boarding pass regelen voor de volgende vlucht richting Melbourne. Normaal gesproken kun je dat thuis regelen maar Singapore Airlines is bezig over te gaan op een ander boeking systeem dus thuis lukte het niet. Tijdens het invoeren van mijn gegevens vraagt de balie medewerkster of ik een VISA heb voor AustraliĆ«. Nee, is mijn antwoord want ik vlieg dezelfde dag dor naar Fiji en blijf dus in de Transfer areas, net als op Singapore. 
Fout! !!!!!
Want ik heb een hotel geboekt in Melbourne wat weliswaar vlakbij het hotel ligt maar wel achter Immigration. Sh…..!!!! Gelijk gebeld met het Aussie reisbureau en zij verwezen mij eerst door naar de betreffende site waar je dit online kunt aanvragen.
Fout!!!!!!!
 Dat kan alleen als je een paspoort hebt uit …. allerlei verschillende landen maar niet Nederland. Dus zoeven weer gebeld met het reisbureau of zij dit dan konden regelen wat geen probleem was. Tijdens het invoeren verschenen er in eerste instantie een foutmelding over mijn paspoort NR wat niet geldig was en daarna kreeg men nog een foutmelding…… Ik wacht dus in spanning af of ik het vliegveld wel of niet mag verlaten. Als dat niet mag moet ik dus 15 uur op Melbourne Airport doorbrengen en daar met dat idee wordt ik er niet vrolijker op.

Fingers crossed......

1 opmerking:

  1. Das niet zo fraai, maar ja.... Ze hebben vast ruimtes en douches op het vliegveld beschikbaar ...... Succes
    Johan

    BeantwoordenVerwijderen