zaterdag 19 oktober 2019

De helft zit er op

19-10-2019, Sorido Bay Resort, 08:30 uur lokale tijd

Gisteren was er een kleine "black-out" qua internet verbinding dus kon ik geen berichten plaatsen. Vandaag, zaterdag dus, wordt er niet gedoken. Wat overblijft is dus wat hangen in de hangmaat en van wat zonnestralen genieten.

18-10-2019, Sorido Bay Resort,17:30 lokale tijd

Inmiddels ben ik al op de helft van de vakantietijd, dus zeker weer eens tijd om weer wat van me te laten horen. 
Ik ben misschien wat onvoorzichtig geweest met het kraanwater waardoor ik last kreeg van buikloop. Daardoor kon ik twee dagen niet duiken, jammer maar niets aan te doen. Een beetje lezen en in. De hangmaat luieren is ook vakantie al zeg ik het zelf. Inmiddels weer beter en heb gisteren twee hele mooie duiken gemaakt. Dat waren de duiksites waardoor deze regio zo beroemd is geworden (in de duikwereld wel te verstaan). Zoveel verschillende soorten koralen heb ik nog nooit op 1 plek gezien. Voor het aantal verschillende vissen geldt hetzelfde. Vandaag zijn we wat verder van het resort gegaan en hebben een duik gemaakt (ook zeer mooi) en een excursie naar een plek waar je een mooi overzicht van dit gebied te zien kreeg. Wel moest je een trap oplopen met zo’n driehonderd treden, oeffff, niet gemakkelijk dat kan ik jullie verzekeren,
maar het uitzicht was inderdaad schitterend. Het deed mij denken aan Palau (Micronesië) door die groene rotspartijen die zo uit de zeel lijken te komen.
Het weer is zeer veranderlijk. Met af en toe flinke regen maar ook wat zon. Al laat de zon het het nog wel een beetje afweten, vindt ik. 
Voor de rest is het hier prima uit te houden met zeer goed eten en een gevulde minibar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten